x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

İzmir’deki okullar arasında bir ilk niteliğinde olan  “Yurtiçi Üniversite ve Kariyer Danışmanlığı”, öğrencilerin yetenekleri, kişilik özellikleri, değerleri, ilgi alanları ve kariyer gereksinimleri doğrultusunda ileride ulaşabilecekleri hedeflerini belirlemek ve bu konuda ihtiyaç duydukları her türlü desteği vermeyi amaçlamak üzere kurulmuştur. Ayrıca Türkiye dışında bir üniversiteye gitmeyi hedefleyen öğrencilerimiz için de kadromuzda profesyonel bir “Yurtdışı Üniversite Danışmanı”mız bulunmaktadır.Yurt dışı ve Türk Üniversiteleri Danışmanları birlikte ve koordineli çalışmakta, öğrencinin yurt içi veya yurt dışında en iyi üniversitelere girebilmesine yardımcı olmaktadır.

 

Öğrenciler için en önemli konuların başında, istedikleri üniversiteye girebilmek geliyor. Üniversiteye girişte, lise hayatı boyunca elde edilen ders ortalamalarının önemli olduğu gözönüne alınarak, Lise 1’den itibaren tüm öğrencilere üniversiteye giriş sistemleri ayrıntılı bir şekilde anlatılmaya başlanır. Öğrencilerin,Lise 2’nin sonunda okumak istedikleri fakülteye göre ders seçimlerinde karar vermeleri sağlanır.

 

Kuvvetli bir akademik programa sahip olan ACI’da, derslerde uygulanan müfredat çalışmaları ÖSYS’de yer alan konuları tüm ayrıntıları ile kapsamaktadır. Konular işlendikçe, bilgiyi pekiştirmek amacı ile öğrencilere üniversite sınavında çıkan örnekler tarzında sorular verilmektedir. Öğrencilerin bu doğrultudaki çalışmaları değerlendirilmekte, eksik ve yanlışları tespit edilmekte ve eksikleri tamamlama yoluna gidilmektedir. Her konu bitiminde, önceki yıllarda, konu ile ilgili olarak ÖSYS’de sorulmuş olan sorular öğrencilerle çözülmektedir. Bunun yanı sıra Lise 3 ve Lise 4 öğrencilerine ÖSYS Deneme Sınavları uygulanmaktadır.

 

Okulda her seviyeden sorumlu ayrı bir psikolojik danışmanın bulunması, düzenlenen psikolojik danışman- veli- öğrenci toplantıları, Rehberlik Bölümünün uyguladığı akademik benlik kavramı ölçeği, İstanbul, Ankara ve ABD üniversite gezileri, “shadowing”- mesleki gölge programı, okula değişik meslek gruplarından davet edilen konuklar, öğrencilerimizle mezunlarımızın arasında sağlanan diyalog ve Geleneksel Education Day (Eğitim Günü) meslek seçimine yönelik yürütülen uygulamalardan bazılarıdır.